چطور در فروش موفق باشیم؟

فرض کنیم شما بهترین تولید کننده نرم افزار هستید ، مدتها زحمت کشیده اید و بهترین برنامه ایی که ممکن بوده را بهترین ایده ممکن ساختید، حال وقت ارائه آن است، شما وارد یکی از مهمترین مراحل کاریتان شده اید و بقدری این مرحله کلیدی است که میتونه سرنوشت پروژه شما را مشخص کند. شما هم حتما دیدید که افرادی هستند که کارهایی تولید میکنند که از نظر شما بسیار ابتدایی بنظر میرسند ولی فروش آنها چندین برابر شماست. شاید شما اصلا هیچ فروشی نداشته باشید در عین حالی که بهترین کار را تولید کرده اید.

اما چرا این اتفاق میفتد؟ بطور استراتژی فروش بسیار مهم است. ساده باید بگم که کار فروشنده اینست که بتواند بدترین کالا را به بهترین قیمت بفروشد به طوری که مشتری راضی باشد. اگر مشتری راضی نباشد یعنی کالای شما اصطلاحا به مشتری انداخته شده است 🙂 و نهایتا شما باید به مرور قید تجارتتون رو بزنید. پس دقت کنید که فروشنده شما بتواند بدون مشکل کالای شما را بفروش برساند. چون بخش فروش شما بسیار مهم است (از دید من مهمتر از تولید شما) پیشنهاد میکنم که با افراد یا شرکتهای کارکشته کار کنید تا سیر صعودی سریعی رو تجربه کنید. داخل پرانتز هم عرض کنم تبلیغات کالایتان رو بصورت موازی پیش ببرید تا رشد شما از هر نظر بهتر انجام شود.

اما اگر خودتان تمایل داشتید تجربه فروش داشته باشید حتما موارد زیر رو رعایت کنید:

  • در اولین نگاه به شرایط ظاهری مشتریتان توجه کنید و تصمیم بگیرید که چگونه با وی صحبت کنید. اگر مشتری شما شیک پوش و میان سال است، پس به احتمال زیاد دارای تجارتی پایدار و خانواده شخصی است. قالب صحبت شما باید بر پایه ادب و احترام به وی باشد و صحبت های متفرقه شما (برای عوض کردن فضای جلسه) بر روی مسائل جدی تر باشد. و اگر مشتری شما شیک پوش و جوان است، پس احتمالا جویای شهرت در تجارتی است که در آن کار میکند و پول در مرحله دوم قرار دارد پس اتکای صحبت شما باید بر توانایی های شما بر روی ایجاد شهرت برای وی باشد. اگر مشتری شما فردی ساده پوش است احتمالا فردی زیرک و مسلط به تجارت است. این افراد وجه های مختلفی دارند و باید در حین صحبت با وی مدام بدنیال راهی برای ایجاد ارتباط صحیح باشید و وقتی متوجه روش صحیح ارتباطی شدید روی آن در ادامه صحبتتون تمرکز کنید.
  • هرگز در مورد سیاست و مشکلات جامعه بصورت مستقیم صحبت نکنید. جملات منفی ضربه ایی شدید به فروش شما میزند. شما باید از همه چیز راضی باشید تا این حس به مشتری شما منتقل شود در غیر اینصورت مشتری مطمئن خواهد شد که با شما نباید کار کند
  • تند صحبت نکنید. انرژیک صحبت کنید ولی تند صحبت نکنید. با اشتیاق و واقع بینانه مطالب را مطرح کنید ولی در حرفهایتان مستقیما اعلام نکنید که قصد فروش یا مارکتینگ دارید. باید مشتری خودش به این نتیجه برسد که با شما همکاری کند.
  • جمع بندی مارکتینگ شما بسیار مهم است. خیلی از افراد رو دیده ام که بسیار خوب مارکتینگ میکنند ولی در انتهای جلسه جمع بندی خوبی انجام نمیدند و باعث میشه که کار باز بماند و جلسه تاثیر دلخواه را نداشته باشد.
  • واقعیت ها را بگید. مخصوصا واقعیتهایی که که مشتری شما میداند و منتظر است که صداقت را در حرفهای شما پیدا کند. اینطوری اعتماد مشتری را جلب خواهید کرد
  • بیشتر از حدتون جلو نروید. اگر مشتری شما نظری دارد پیشنهاد خودتون رو اعلام کنید ولی اصراری روی آن نکنید.
  • کنایه و پوزخند در کل صحبتهاتون نداشته باشید و هر حرفی را رک و صادقانه و در عین حال کاملا مودبانه اعلام کنید.
  • مغرورانه حرف نزنید و در عین حال مظلومانه رفتار نکنید. تعادل رو برقرار کنید. پرقدرت و مطیع باشید
  • بی استرس و مسلط

مواردی که عرض کردم تیتر وار بود و هر کدام نیازمند دهها جلسه توضیح است و دهها موارد هم که ریز درشت هستند باید به این لیست اضافه شود که در آینده بیشتر در این مورد خواهم نوشت.

فروش خوبی داشته باشید

پست های مرتبط:

بدون دیدگاه
پاسخ دهید:
آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دسته‌ها
ما عاشق دوستان جدید هستیم